RECENZE: Hana

12. listopadu 2017 v 15:00 | Diki |  DOČTENO - recenze
Udělala jsem si malou pauzu od povinné četby a vrhla se na tuto krásku, kterou jsem dostala od svého přítele k narozeninám. Lepší dárek jsem snad nemohla dostat. Tímto skvostem je Hana, kterou napsala Alena Mornštajnová. Já osobně knihy od českých autorů nikdy moc nevyhledávala, ale tato mi ukázala, že bych s tím opravdu měla začít. A ještě jeda věc, bude to asi trochu delší.

Hana

autorka: Alena Mornštajnová
Vlastně ani nevím, jak vám mám tuto knihu představit, abych vám nic zásadního nevyzradila, ale přesto vás přesvědčila, že tato kniha je báječná. Alespoň se o to pokusím a budu doufat, že si ji z vás co nejvíc přečte.

Tato kniha se odehrává v letech 1933 - 1963 v Československu. Takže se zde popisují události, které předcházely Druhé světové válce a následovaly po ní. Včetně nástupu komunismu a samozřejmě se zde autorka zabývá i samotným průběhem války. Kniha je rozdělena do třech částí a vypráví historii jedné židovské rodiny z Meziříčí. Zajímavé je, že se informace nedozvíte jako na běžícím páse, ale jsou vám odkrývány postupně a v průběhu celé knihy vám věci zapadají do sebe jako puzzle. Víc vám asi neprozradím, prozradila bych toho až přilíš a přesně u této knihy to nechcete, věřte mi.

Nejprve jsem z této knihy měla strach. Vím, že jí chválilo mnoho lidí a většině se líbíla. Ale často to bývá tak, že knihy, které jsou velmi populární a chváleny až do nebes, zas tak kvalitní a úžasné nejsou. Každopádně toto není případ této knihy. Pokud máte obavy, tak je zahoďte a jděte do ní, stojí za to a strach v tomto případě opravdu není na místě.

Tato kniha mě chytla a nepustila až do poslední stránky, vlastně se mě drží ještě po přečtení. Je napsaná neuvěřitelně čtivně a přestože různě přeskakuje v ději a mezi jednotlivými událostmi, tak je všechno srozumitelné. Tato kniha byla pro mě jedním velkým překvapením a některé věci jsem vážně nečekala. Je překvapivá. Myslela jsem, že se bude zejména soustředit na koncentrační tábory a veškeré další hrůzy, které se děly za Druhé světové války, ale značná čast se jich vůbec netýká. Což je v případě této knihy jedině dobře. Protože celkový příběh je prostě neuvěřitelný. Další věc, která mne na této knize přitahavala byla ta, že je inspirovaná skutečnou událostí.

Je docela možné, že tato recenze působí lehce zmateně a možná i nesrozumitelně, ale pocity jsou aktuální a chtěla bych vám toho o ní sdělit tolik! Je až neskutečné, jak na první pohled nepatrná a nevinná věc, věta, rozhodnutí, skutek... může změnit naprosto všechno. Osudy mnoha lidí. Životy.

Jediné, co bych chtěla říct závěrem je to, že ji vám všem vřele doporučuji.
Pokud jste Hanu četli, líbila se vám? Ráda si vaše postřehy a dojmy přečtu!

Přeji vám pěkný zbytek nedělního odpoledne.