RECENZE: Siréna

4. července 2017 v 10:00 | Diki |  DOČTENO - recenze
Po malé odbočce k J. K. Rowling jsem se opět vrátila ke Kiře Cass v podobě její prvotiny - Sirény. Tímto už mám celou Kieru Cass přečtenou. Dále bych se chtěla vrhnout na povinnou četbu k maturitě, tak uvidíme, jak mi to odhodlání dlouho vydrží.

další knihy od Kiery Cass:

Siréna

autorka: Kiera Cass
Hned na začátku chci podotknout, že tato kniha nepatří do série Selekce, ale tvoří úplně jiný, samostatný příběh. Jak už jste jistě poznali, tak Selekci miluju a díky ní jsem propadla Kieře Cass. To je asi ten největší důvod, proč jsem si tuto knihu pořídila. Každopádně jsem nevěděla, co od ní očekávát, kór když je to její úplně první kniha.Takže jsem z ní měla trochu obavy a bála jsem se, že mě hodně zklame. Ale tak tomu rozhodně nebylo.

Siréna vypráví příběh o devatenáctileté dívce Kahlen, která pochází z bohaté rodiny. Jednoho dne se společně se svou rodinou vydá na plavbu po moři, která se pro ně stane osudnou. Z celé jejich rodiny přežije jen ona, ale oběť, kterou musí přinést za záchranu svého života, je veliká. Na 100 let je nucena sloužit Oceánu jako siréna. Ale co se s ní stane, když poruší oddanost Oceánu a zamiluje se do obyčejného kluka? Tento příběh primárně připomíná Malou mořskou vílu, ale zápletka a rozuzlení se podstatně liší.

Na této knize mi přišla velice zajímavá postava Oceánu. Oceán vystupoval zároveň jako otec, kamarád, ale i pán sirén. A vlastně nevím, co si mám o jeho "charakteru" myslet. Na jednu stranu působil mile, starostlivě a láskyplnně. A na straně druhé to byl on, kdo stál za většinou námořních katastrof. První polovina knihy mě nijak nenadchla. Byl zde sice popisován život sirén, který je opravdu zajímavý, ale jinak zde nebyla žádná větší akce. Druhá půlka mě začala opravdu bavit a konečně mě příběh pohltil. Myslím si, že kdo má rád knihy od Kiery Cass, tak by si ji měl přečíst Jen se nenechte odradit pomalejším začátkem. Je to zase něco maličko jiného a právě proto se mi to docela líbilo. Za mě určitě ano, pokud hledáte něco romantického, nenáročného a milého do letních dnů. Ale nic víc od toho radši neočekávejte. A na závěr bych ještě ráda podotkla, že je to spíš pro mladší dívky - okolo 12 až 15 let, které si tuto knihu jistě užijí mnohem víc.

Co na knihu říkáte vy? Už jste ji četli, nebo se na ni teprv chystáte? Přeji vám hezké slunečné dny!
Vaše Diki.