RECENZE: Deník Anne Frankové

3. června 2017 v 10:00 | Diki |  DOČTENO - recenze
Tam ta da dááá! Ráda bych vás přivítala u speciálního článku na mou nejen knižní srdcovku, kterou není nic jiného než Deník Anne Frankové. Deník Anne Frankové jsem několikrát četla, slyšela v podobě audioknihy a nejednou viděla filmové zpracování z roku 2001 (je vážně skvělé, takže pokud si úplně nelibujete ve čtení knížek, tak alespoň mrkněte na ten film, miluju ho!). A tak jsem dlouhou dobu přemýšlala, jakou formou vám to podat. Klasickou recenzí? Srovnáním Kniha vs. film? A rozhodla jsem se, že vás o nic neochudím, tudíž to bude taková směsice úplně všeho, co mě napadne.

Deník Anne Frankové

autorka: Annelies Marie Franková
(čte: Věra Slunéčková, doslov: Miloš Hlavica)
(čas: 3 hodiny 23 minut)

Deník Anne Frankové je asi úplně nejznámější deník tohoto typu a jedna z nejslavnějších knih z období 2.SV. Annelies Marie Franková (12. června 1929 - březen 1945) pocházela z německé židovské rodiny, která díky 2.SV odešla do Amsterodamu hledat lepší život. Válka je ovšem dostihla i tam a tak se rozhodli, že se schovají do zadní části domu, ve kterém pracoval její otec. Ke třináctým narozeninám Anne dostala vytoužený deník, do kterého si začala zapisovat svoje starosti, zážitky, pocity... A právě v tomto deníku je i mimo jiné popisován život v "zadním domku".

Víc není třeba dodávat, je to neuvěřitelně silné čtení a pro všechny (i když je to asi čtení spíše pro holky) by to měla být tak trochu povinnost, pečíst si to.

Co se týče filmu, tak jak již jsem výše zmínila, je skvělý. Je opravdu výborně natočený. Podívejte se na něho, minimálně pokud se zajímáte o 2.SV a celkově o válečnou tématiku. Opravdu stojí za to.

Doufám, že se vám recenze líbila a pokud jste knihu ještě nečetli, tak si ji opravdu přečtěte. Mějte se hezky!